Mijn eerste stappen

Om Didid te kunnen gebruiken, moet je minstens 18 jaar oud zijn en een smartphone hebben (zie minimumvereisten operating system voor Android of iOS). De app koppelen aan je bankrekening is enkel nodig als je de spaarfunctionaliteiten wilt gebruiken. Ontdek hier hoe je je bankrekening koppelt aan je Didid-profiel.

Welkom op de app waar dromen werkelijkheid worden! Weet je niet direct waar te starten? Neem dan gerust een kijkje naar reeds gemaakte dromen. In de app vind je de pagina "Dromen" waar je heel wat inspiratie kan opdoen. Ook kan je er de favoriete dromen van Didid bekijken. Ben je ingelogd via je Facebook-account en gebruiken je vrienden ook Didid? Dan zie je hun publieke dromen en droomitems onder "Dromen van je vrienden".

Je eigen dromen maak je snel aan via de app door te klikken op het plusteken bij "Maak een nieuwe droom aan". Zie je een droom die jou inspireert? Dan kopieer je die gewoon. Je kan de droom vervolgens volledig naar je hand zetten. Hoe je dromen en droomclips kopieert, ontdek je hier

Sommige dromen vinden we waanzinnig inspirerend, uitzonderlijk mooi of gewoonweg knettergek. Die dromen zetten we in de kijker onder de noemer "Onze favoriete dromen". Onze persoonlijke selectie topdromen, zeg maar.
Heb je je op Didid geregistreerd via je Facebook-account, dan vind je op het startscherm van de Didid-app een overzicht van de dromen van je Facebookvrienden. Vind je een bepaalde vriend niet? Zoek hem/haar eenvoudig via de zoekfunctie. Uiteraard moet je daarvoor wel aangemeld zijn via Facebook.

Aanmelden en Profiel

Aanmelden kan met je Facebookaccount. Zo zie je ook de dromen van je Facebookvrienden in de Didid-app. Heb je geen Facebookaccount of wil je liever niet via Facebook inloggen, dan kan aanmelden ook met een e-mailadres.

Je verwijdert je Didid-account eenvoudig zelf in de app, via "Mijn profiel".

Ben je niet aangemeld, dan vind je via de zoekfunctie van Didid alle publieke dromen, droomitems en dromers terug. Om eigen dromen en droomitems te kunnen aanmaken, moet je je aanmelden.

Ja, die zijn er. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Ja, dat is mogelijk. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Indien je inlogt via Facebook, heb je geen afzonderlijk wachtwoord nodig. Registreer je je liever via e-mail, dan heb je wel een wachtwoord nodig. Wanneer je een bankrekening koppelt, moet je een pincode kiezen om de app te gebruiken.

Ga naar "Mijn profiel", kies "Profiel bewerken" en voeg een korte beschrijving toe in het vak "Bio".

Ga naar je profiel, klik op "Profiel bewerken" en druk op het potlood-icoontje bij je profielfoto.

Druk op "Mijn profiel" rechtsonder in de navigatie van de app, kies vervolgens "Profiel bewerken" en je instellingen verschijnen.

De minimumleeftijd om dromen te plaatsen is 18 jaar.

In je instellingen kun je de taal wijzigen en meldingen in- of uitschakelen.

Onder "Profiel bewerken" vind je de volgende gegevens: Voornaam, Familienaam, Geboortedatum, Rekeningnummer (IBAN), E-mailadres, Bio. Al de gegevens kan je zelf aanpassen. Hier kan je ook je bankrekening opgeven, zodat vrienden en familie een bijdrage kunnen doen.

Via "Mijn profiel" ga je naar "Profiel bewerken". Daar kan je je instellingen bekijken en aanpassen. Je vindt er ook de Algemene voorwaarden, het Privacybeleid, de FAQ en de informatie over de versie van de app. Je kan er ook je account verwijderen.

Didid aanvaardt alle namen die niet aanstootgevend zijn. Ze mogen niet oproepen tot geweld en mogen niet racistisch, kwetsend of seksistisch zijn. Hiervoor verwijzen we naar onze [Algemene Voorwaarden]. Didid behoudt steeds het recht om namen te verwijderen. Vind je een naam aanstootgevend, neem dan contact op met Didid. Zie hiervoor [Hoe contact opnemen].

Om Didid te downloaden en te gebruiken heb je minstens Android 5 nodig.

Om Didid te downloaden en te gebruiken heb je minstens iOS 10 nodig.

Eens je jouw bankrekening aan de app koppelt, heb je een pincode, alsook een code die je via sms ontvangt nodig om de app te gebruiken. Dit doen we om de veiligheid van je financiële gegevens te garanderen. Verander je van gsm-nummer? Dan is het mogelijk dat je de code via sms niet meer ontvangt. Neem dan contact met ons op.

Bij een registratie via je Facebookaccount, controleert Didid eerst je leeftijd. Er is namelijk een minimumleeftijd om Didid te kunnen gebruiken. Na registratie, kan Didid de volgende informatie raadplegen: de gegeven naam en voornaam op Facebook. Indien je privacysettings op Facebook het toelaten, kan Didid ook je e-mailadres bekijken.

Didid verstuurt deze bevestigingscode vanuit een gedeeld nummer, nl. 8810.  Het kan dus zijn dat dit nummer bij jou geblokkeerd is, het is dus best dat je even  contact opneemt met je mobile provider om het nummer 8810 te deblokkeren. 

Dromen en Droomitems

Wanneer je een droom of droomitem ziet die jou inspireert, kopieer je die simpelweg door op het wolkje met het plusteken te klikken.
Je kan snel en eenvoudig inspiratie van eender welke website opslaan in Didid. Surf naar de webpagina met de inspiratie voor je droom of droomitem, druk op de functionaliteit "Delen" op je smartphone, klik op het Didid-icoon. De naam, de beschrijving, het bedrag, de URL van de website en de foto worden automatisch opgeladen in de Didid-app. Je kan deze gegevens achteraf nog aanpassen.
Met "Clip It to Didid" kan je snel en eenvoudig inspiratie vanuit eender welke website kopiëren naar Didid. Surf naar de webpagina met de inspiratie voor je droom of droomitem, druk op de functionaliteit "Delen" op je smartphone, ga naar het Didid-icoon, selecteer het type item, selecteer de droom waaraan je de inspiratie wilt toevoegen en selecteer de categorie. De naam, de beschrijving, het bedrag, de URL van de website en de foto worden automatisch opgeladen in de Didid-app. Je kan deze gegevens achteraf nog altijd aanpassen.
Je kan naast je reizen, grote aankopen of andere persoonlijke dromen ook verlanglijstjes op Didid plaatsen. Bijvoorbeeld voor je verjaardag, je huwelijk, de geboorte van je baby, Sinterklaas, Valentijn... Kortom voor elke gebeurtenis die voor jou belangrijk is. Bovendien kunnen vrienden en familie jouw droom via de website sponsoren!

Als je je profiel verwijdert, blijven je dromen (en de inhoud ervan) bestaan maar dan onder een fictieve naam. Jouw naam zal dus nergens meer zichtbaar zijn.

Een droom kan bijvoorbeeld een wereldreis zijn die je altijd al hebt willen maken. Met droomitems splits je je droom op in bouwstenen. Zoals bijvoorbeeld: transport, hotel, activiteiten, enz. Op die manier kan je je droom makkelijker plannen én houd je zicht op je budget.
Ga naar de droom die je wilt verwijderen, druk op de drie puntjes rechtsboven en klik op "Verwijderen".
Ga naar het droomitem dat je wilt verwijderen, druk op de drie puntjes rechtsboven en klik op "Verwijderen".
Ga naar je droom of droomitem, druk op de drie puntjes rechtsboven - het menu - en klik op "Deel". Je kiest zelf hoe en waar je de droom of het droomitem wilt delen.

Inhoud die in strijd is met onze Algemene voorwaarden kan je rapporteren via de optie "Rapporteren" in het menu (drie puntjes rechtsboven een droom of droomitem). Na een klik op "Rapporteren" kan je toelichten waarom je de inhoud ongepast vindt. Je kan ook het formulier op de website van Didid gebruiken.  Wij ontvangen je melding via e-mail en onderzoeken meteen of de inhoud verwijderd moet worden.

Didid aanvaardt alle dromen en droomitems die niet aanstootgevend zijn. Ze mogen niet oproepen tot geweld, noch racistisch, kwetsend of seksistisch zijn. Hiervoor verwijzen we naar onze Algemene Voorwaarden. Didid behoudt steeds het recht om dromen te verwijderen. Vind je een droom of droomitem aanstootgevend, neem dan contact op met Didid. Dat kan op twee manieren. Eerste mogelijkheid is via de app. Ga naar de droom of het droomitem, druk op de drie puntjes rechtsboven en klik op "Rapporteren". Vertel ons waarom je de droom of het droomitem wilt rapporteren alvorens je bericht te versturen. Tweede mogelijkheid is door het formulier op de Didid-website te gebruiken. 

Wanneer je een klacht wenst in te dienen, gebruik je het contactformulier. Didid onderzoekt elke klacht met de grootste zorg. Didid gaat na of de klacht gegrond is.

Iemand sponsoren

Via de website van Didid www.didid.be kan je via een zoekopdracht de naam van een dromer ingeven. Daarna selecteer je de droom of het droomitem dat je wil sponsoren. Nadat je klikt op "Sponsor iemand" ontvang je een e-mail met instructies hoe je een bedrag kan overschrijven via online banking.

Via de website www.didid.be zoek je op naam van de Didid-gebruiker. Daarna selecteer je de droom of het droomitem dat je wilt sponsoren. Klik op de knop "sponsoren" en maak een bedrag over via bankoverschrijving.

Via de website van Didid kan je via een zoekopdracht de naam van een dromer ingeven. Daarna selecteer je de droom of het droomitem dat je wil sponsoren. Nadat je klikt op "Sponsor iemand" ontvang je een e-mail met instructies hoe je een bedrag kan overschrijven via online banking.

Zeker! Didid is de ideale plaats om gewenste cadeautjes - bijvoorbeeld voor kerst of je verjaardag - op te lijsten. Van zodra je jouw droom deelt, kunnen familie en vrienden sponsoren.
Ja. Iedereen kan sponsoren, ook niet-Dididgebruikers. Doneren of sponsoren gebeurt via de Didid-website. Je vrienden en familie zoeken jouw profiel en kiezen vervolgens de droom die ze willen sponsoren.
Wanneer je je rekeningnummer (IBAN) opgeeft, kan je giften ontvangen van vrienden en familie. Zo helpen ze jou op weg om je dromen waar te maken. Je bent niet verplicht je rekeningnummer in te geven, maar donaties kunnen uiteraard helpen om je dromen sneller en makkelijker waar te maken.

Sparen doe je zelf, sponsoren doen anderen. Door je eigen spaarrekening te koppelen aan je Didid-profiel, kan jij zelf het geld dat op je spaarrekening staat toewijzen aan bepaalde dromen. Koppel je ook je zichtrekening aan Didid, dan kan je vanuit de Didid-app geld van je zichtrekening overschrijven naar je spaarrekening, en vervolgens toewijzen aan je dromen.

Sponsoren is wanneer anderen geld storten op jouw rekening voor een bepaald(e) droom of droomitem. Daarvoor vul je een bankrekening in op je profiel bij "Mijn rekeningen".  Wanneer vrienden of familie op de Didid-website aangeven dat ze jouw droom willen sponsoren, krijgen ze een mailtje met jouw rekeningnummer en instructies voor de betaling.

Wanneer je een bankrekening koppelt aan je Didid-profiel om zelf te sparen, wordt dat automatisch ook jouw sponsorrekening.

Via jouw bank kan je zien wie een bedrag stortte en de eventuele mededeling bij die storting. Momenteel is het niet mogelijk de afzender of mededeling te zien in de Didid-app. Dat wordt wel een van de toekomstige features!
Didid aanvaardt enkel Belgische rekeningen.
Om geld te ontvangen voor een droom of droomitem, moet je eerst een bankrekening ingeven in de app. Klik daarvoor op "profiel", vervolgens "Mijn rekeningen" en voeg je bankrekeningnummer toe. Via www.didid.be zien vrienden en familie de dromen en droomitems die je publiek maakte. Ze kunnen vervolgens een financiële bijdrage leveren. Na het invullen van een formulier ontvangen zij jouw bankgegevens per e-mail zodat ze een bedrag kunnen overschrijven.

Mijn geld en sparen

Door je bankrekening te koppelen, link je je (spaar)rekening aan je Didid-profiel. Je kan je beschikbare spaargeld verdelen over meerdere dromen en droomitems. Zo spaar je doelgericht en zie je exact welk bedrag je reeds gespaard hebt per droom(item). Het geld blijft gewoon op je spaarrekening bij je bank staan. Eigenlijk is het een visuele voorstelling van het geld dat je beschikbaar stelt voor de geselecteerde dromen en droomitems.
Om sponsoring te ontvangen van vrienden of familie, kan je een Belgische rekening van eender welke bank toevoegen. Wil je zelf actief sparen via Didid, dan is het momenteel enkel mogelijk om een zicht- en spaarrekening van BNP Paribas Fortis, Fintro en Hello bank! te koppelen aan Didid. We hopen om in de nabije toekomst ook klanten van andere banken de mogelijkheid te kunnen bieden om hun rekening te koppelen.

Naast je spaarrekening, kan je ook je zichtrekening aan Didid koppelen. Dat is extra handig omdat je dan via Didid het geld dat op je zichtrekening staat rechtstreeks kan toewijzen aan je dromen op je spaarrekening. Je hoeft zo niet meer te passeren via de app van je bank.Jij initieert via de Didid-app je overschrijving, en je bank voert ze voor jou uit. 100% veilig! Ontdek alles over onze veiligheidsnormen.

Op dit ogenblik werkt Didid samen met BNP Paribas Fortis, Hello bank! en Fintro. Ben je klant bij een andere bank, dan kan je Didid al volop gebruiken, enkel de functionaliteiten om te sparen zijn niet beschikbaar. We hopen dat klanten van andere banken in de nabije toekomst ook kunnen sparen via Didid.
Jazeker! Dat kan op elk moment via "Mijn profiel" en vervolgens "Mijn rekeningen".
Wanneer je je spaarrekening aan de app koppelt, kan je eenvoudig opvolgen welk deel van je spaargeld gereserveerd is voor welke droom. Je ziet op die manier ook goed de evolutie naar het waarmaken van je droom. Zo blijf je gemotiveerd.
Je kan zowel een spaar- als zichtrekening koppelen aan de app. Momenteel zijn enkel Belgische rekeningen van Hello bank!, BNP Paribas Fortis of Fintro mogelijk. Enkele voorwaarden: jij bent meerderjarig en de enige titularis van de rekening, de rekening is niet geblokkeerd en het is een rekening in euro. We hopen om in de nabije toekomst ook klanten van andere banken de mogelijkheid te kunnen bieden om hun rekening te koppelen.
Zonder een bankrekening te koppelen aan de app, kan je nog steeds een budget ingeven voor elke droom of elk droomitem. Onder "Budget" zie je welke planningtools er mogelijk zijn om je dromen en droomitems stapsgewijs te budgetteren. Wanneer je je bankrekening wel aan de app koppelt, kan je eenvoudig opvolgen welk deel van je spaargeld gereserveerd is voor welke droom. Je ziet op die manier ook goed de evolutie naar het waarmaken van je droom. Zo blijf je gemotiveerd. Strenge veiligheidsvoorschriften worden gehanteerd bij het koppelen van een bankrekening.
Je kan uitsluitend verrichtingen uitvoeren van je gekoppelde zichtrekening naar je gekoppelde spaarrekening. Andere verrichtingen zijn niet mogelijk.
Neen, het geld dat op je zicht -of spaarrekening staat is enkel zichtbaar voor jou.
Je kan per transactie maximum 25.000 euro overschrijven tussen je zicht- en spaarrekening.
Neen, Didid hanteert de strengste standaarden op vlak van veiligheid en privacy. Jouw financiële gegevens worden nooit doorgegeven of verkocht aan derden.

Van zodra je een bankrekening aan de Didid-app koppelt, is een pincode vereist om in te loggen op de app. Dit doen we om de veiligheid van je financiële gegevens te garanderen. Ben je de pin vergeten? Contacteer ons dan om je pincode opnieuw in te stellen.

Neen. Een bepaalde rekening kan maar aan een gebruiker gelinkt worden.
Indien je bankrekening niet meer actief is, kan je via "Mijn profiel" je bankgegevens aanpassen en een nieuwe bankrekening toevoegen.

Heb je geen toegang meer tot je Didid-account? Contacteer ons dan, we helpen je graag verder. 

Via jouw bank kan je zien wie een bedrag stortte en de eventuele mededeling bij die storting. Momenteel is het niet mogelijk de afzender of mededeling te zien in de Didid-app. Dat wordt wel een van de toekomstige features!

Wanneer je de app opnieuw installeert, log je op dezelfde manier via je Facebook- of e-mailaccount in en zie je al je dromen. Omwille van veiligheidsredenen moet je wel opnieuw de koppeling met je bankrekening maken. Zie hiervoor ook: hoe koppel ik mijn rekening.

Wanneer je je bankrekening koppelt aan je Didid-account geef je Didid een volmacht voor het uitvoeren van bepaalde acties, zoals de mogelijkheid om via de app geld over te schrijven van je zichtrekening naar je spaarrekening. Je bankrekening volledig loskoppelen doe je in 2 stappen. Stap 1: ga naar "Mijn profiel", "Profiel bewerken" en verwijder de opgegeven bankrekening. Stap 2: contacteer je bank om de volmachten van Didid te verwijderen. Tip: hou je klantennummer bij de hand wanneer je jouw bank contacteert.

Privacy en Veiligheid

De versie van je app vind je onderaan op de profielpagina in de app.

Op regelmatige basis voorzien we updates van de app. We raden je aan deze updates te installeren zodat je altijd kunt genieten van de meest geavanceerde en nieuwste features. En zo blijft ook de veiligheid van de app gegarandeerd.

Wanneer je alleen je profiel verwijdert, kunnen anderen nog steeds inspiratie halen uit jouw dromen en droomitems. Die worden dan onder een fictieve naam geplaatst. Jouw naam staat nergens meer. Wil je ook je dromen en droomitems verwijderen? Mail dan naar privacy@didid.be. Na een ID-check doen we het nodige.

Bij Didid worden je persoonlijke gegevens met de grootste zorg beschermd. In onze privacyverklaring vind je terug hoe we dat precies doen.
De veiligheid van je gegevens is onze eerste prioriteit. We hanteren dan ook dezelfde veiligheidsmaatregelen als een klassieke bank-app. Zowel het tonen van financiële gegevens als het uitvoeren van verrichtingen gebeurt op die manier in uiterst veilige omstandigheden.
Didid zelf is geen bank, maar werkt wel samen met banken. Je geld blijft dus altijd op je eigen bankrekening staan. Ook als je overschrijvingen initieert via Didid, is het nog altijd je bank die zorgt voor de verwerking ervan. Alle transacties gebeuren dus in de veiligste omstandigheden.
Bij het verlies van je smartphone is er geen enkel risico doordat de app zo veilig is. Je financiële gegevens zijn enkel zichtbaar wanneer je je aanmeldt met een PIN of Touch ID. Verrichtingen kunnen ook niet uitgevoerd worden zonder geldige authentificatie.

Op een nieuw toestel log je in op dezelfde manier: via je Facebook- of e-mailaccount. Je ziet dan al je dromen staan. Voor veiligheidsredenen moet je wel opnieuw de koppeling met je bankrekening maken. Voor je de koppeling opnieuw maakt, zal je ook je bank moeten bellen om toe te laten om op een nieuw toestel Didid met je rekening te koppelen.  Zie hiervoor ook: hoe koppel ik mijn rekening.

Neen, omwille van veiligheidsredenen kan je Didid niet gebruiken op deze toestellen.

Mail ons op privacy@didid.be. Na een veiligheidscontrole doen wij het nodige.

Mail ons op privacy@didid.be. Na een veiligheidscontrole sturen wij je een rapport op met alle persoonlijke gegevens die Didid van jou heeft.
Dat kan. Na een ID-check, sturen we je alle informatie die we van jou bezitten. Mail hiervoor naar privacy@didid.be.
Mail naar privacy@didid.be om je persoonlijke gegevens te laten aanpassen. Na een veiligheidscontrole doen wij het nodige.
Mail ons op privacy@didid.be. Na een veiligheidscontrole doen wij het nodige.
Mail ons op privacy@didid.be. Na een veiligheidscontrole doen wij het nodige.

Over Didid

We doen er alles aan om de app zo intuïtief mogelijk te maken, zodat je geen handleiding nodig hebt. Wil je het met je eigen ogen zien? Bekijk hier onze demovideo's.

Ja, de Didid-app is volledig gratis.

Tijdens de International Hackaton van BNP Paribas kwam Bundl op de proppen met een nieuwe, grensverleggende manier van bankieren. Hello bank! was meteen overtuigd en werkte samen met Bundl het concept verder uit. Aangezien Didid niet voorbehouden is voor klanten van Hello bank!, werd beslist om Didid onder te brengen in een afzonderlijke organisatie.

Contacteer Didid via de website contactformulier of Facebook. Het Didid-team geeft je zo snel mogelijk een antwoord op al je vragen.

Didid is een app die je helpt om je dromen waar te maken. Laat je inspireren, plan, spaar, verzamel bijdrages en beleef je ultieme droom! Met praktische info en tips maakt Didid je project opeens heel concreet. Bovendien volg je, dankzij de koppeling met je eigen bankrekening, alles in real time op.

Iedereen heeft wel een droom: van het kopen van een eigen stek tot een avontuurlijke wereldreis, van de aankoop van het ultieme gadget tot een of ander crazy project. Maar al te vaak blijft het bij dromen. Geen inspiratie, geen budget ... Excuses genoeg. Door je droom neer te schrijven en te plannen, wordt de droom concreet en is de kans dat je de droom ooit verwezenlijkt zoveel groter. Didid is dé place to be om je dromen te noteren, uit te werken, te plannen, ervoor te sparen en ze op die manier uiteindelijk waar te maken. Dreams can come true!

Didid is een platform dat ontwikkeld wordt door "Let's Didid". "Let's Didid" is een 100% dochteronderneming van BNP Paribas Fortis.

Didid wil beschikbaar zijn voor een zo ruim mogelijk publiek en niet uitsluitend voor de klanten van BNP Paribas Fortis, Fintro en Hello bank!. Daarnaast is "Let's Didid" een kleinschalige en innovatieve organisatie die erg snel wijzigingen kan doorvoeren in de app, om zo gebruikers van Didid te helpen hun dromen waar te maken.

"Let's Didid" is het bedrijf dat de Didid-app ontwikkelt en beheert. Het is een 100% dochteronderneming van BNP Paribas Fortis, kleinschalig en innovatief. Daardoor kan het erg snel inspelen op verwachtingen van gebruikers.

Didid wil beschikbaar zijn voor een zo ruim mogelijk publiek en niet uitsluitend voor de klanten van BNP Paribas Fortis, Fintro en Hello bank!. Daarnaast is Didid een kleinschalige en innovatieve start-up die zo hoopt om zeer snel te kunnen inspelen op de noden van haar gebruikers.

Bundl is founding father van Didid. Ze zijn een corporate startup studio die innovatie accelereert binnen grote ondernemingen door samen vernieuwende business modellen te bouwen en te lanceren. Bundl heeft ondertussen een mooi klantenportfolio met merken zoals Nike, Telenet, Coca Cola, Microsoft, Philips, Maxeda en Niko. Meer info kan je terugvinden op www.bundl.com

Bundl stelde het originele concept van Didid voor. Vervolgens werkten Bundl en Hello bank! het concept in detail verder uit.

Tijdens de International Hackaton van BNP Paribas kwam Bundl op de proppen met een nieuwe, grensverleggende manier van bankieren. Na de Hackaton werkten de teams van Hello bank! en Bundl het concept verder uit.

Heb je je antwoord niet gevonden?

Neem contact met ons op.

Contacteer ons